EN

مشروح خبر

تعداد بازدید:490
تاریخ انتشار: 1398/9/12 0:0:0
با ورود 500 دستگاه تاکسی جدید: چرخ نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران به حرکت افتاد

با ورود 500 دستگاه تاکسی جدید: چرخ نوسازی ناوگان تاکسیرانی تهران به حرکت افتاد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: نوسازی تاکسی های فرسوده از بن بست خارج شده که ارائه تسهیلات 50 میلیونی و نوسازی 500 دستگاه تاکسی فرسوده با سرمایه گذاری بخش خصوصی از مصادیق آن هستند.




به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ علیرضا قنادان در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در تهران 27 هزار تاکسی فرسوده با سن بالای 10 سال داریم که این مسئله علاوه بر اثرگذاری در بحث آلودگی هوا، در شان مردم و همچنین تاکسیرانان زحمتکش نیست.
قنادان به جنبه دیگر اهمیت نوسازی تاکسی های فرسوده نیز اشاره کرد و گفت: تاکسی‌ها به عنوان جزئی از مبلمان شهری و نمادی از کلاس اجتماعی شهرها هستند به همین علت نوسازی ناوگان تاکسیرانی همواره از دغدغه های سازمان بوده است.
وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت نوسازی آغاز شده است و از بن بست نوسازی خارج شده ایم، افزود: اختصاص تسهیلات 50 میلیون تومانی در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که از صندوق کارآفرینی امید به مالکان تاکسی های فرسوده تعلق می گیرد.
قنادان ورود تاکسی های نوسازی شده با همکاری شرکت های خصوصی را بخش دیگر حرکت به سمت نوسازی برشمرد و گفت: جنبه متفاوت این مراسم در این است که شرکت های سرمایه گذار به شکل خودرو مالک هستند و امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش دو ساله هستیم.
وی افزود: امروز با افتخار می توانیم بگوییم این اتفاق مثبت افتاد و 370 دستگاه اپتیما، 60 دستگاه سمند پایه گازسوز و 70 دستگاه پژو405 دوگانه سوز با شرایط شرکت مالکی به ناوگان تاکسیرانی اضافه و 500 دستگاه تاکسی فرسوده از شهر تهران خارج شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: اغلب طرح های سازمان با محوریت نوسازی تاکسی های فرسوده طراحی می شود و  روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با طرق مختلف در تداوم است. 

ایجاد 500 فرصت شغلی جدید در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران

قنادان با اشاره به اینکه با این اتفاق 500 فرصت شغلی ایجاد شده است و امکان افزایش آن به 3 هزار مورد نیز وجود دارد، گفت: ظرفیت های حمایتی دولت از سرمایه گذاری در بخش تاکسیرانی نیازمند هویت حقوقی  است و در این صورت است که بستر استفاده ازظرفیت های دولتی فراهم می شود.
وی به ظرفیت 3 تا 5 درصدی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران برای خودروهای با کلاس مدرن اشاره کرد و افزود: در تهران سه کلاس خودرویی A ، B و C وجود دارد که در کلاس A از قبل 800 دستگاه داشتیم که در فرودگاه ها و مراکز خاص فعال هستند و امروز با ورود تاکسی های اپتیما، ظرفیت خودروهای به روز، 50 درصد افزایش پیدا کرد اما همچنان ظرفیت برای افزایش آن در شهر تهران هست.
قنادان با اشاره به اینکه در بخش تامین نیازمندی خودروهای کلاس A، امکان دخیل کردن راننده ها و رویه شخص مالک،ح به خاطر هزینه های بالا وجود ندارد، گفت: در این بخش شرکت ها و سرمایه گذاران خصوصی با هویت های حقوقی بایستی وارد این زمینه شوند و از ظرفیت موجود استفاده کنند.
وی ادامه داد: در بخش دیگری که نیازمند حضور شرکت های خصوصی هستیم در خصوص نوسازی خودروهای ون است، چرا که در حال حاضر تمامی ون های شهر تهران بالغ بر 7 هزار دستگاه خودرو، فرسوده اند و به دلیل هزینه بالای خودروها، امکان نوسازی آن از عهده رانندگان خارج است.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران به دغدغه های شرکت های خصوصی که در مراسم مطرح شد نیز اشاره کرد و ضمن اعلام آمادگی سازمان اظهار امیدواری کرد که ظرفیت های دولتی از جمله واردات با کاربری های عمومی پیگیری شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ضمن قیچی کردن روبان رونمایی، رسما ورود تاکسی های نو به شهر تهران را اعلام کرد.
این مراسم با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران، مدیر کل اتحادیه تاکسیرانی های کشور، مدیرعامل 3 شرکت خصوصی سرمایه گذار، مدیران خودروسازان داخلی برگزار شد. 










































print
rating
  نظرات